Skip to content

S.VEINBERGA: Tagad filozofu, rakstnieku, zinātnieku vai mākslinieku vietā mūsu sabiedrības centrā ir „kivičs vannā“

nebruks > Kā zināms, sakarā ar K.Dimitera izvirzīto prasību par publisku apmelošanu, A.Kivičam, kā pirmajam atbildētajam ierosinātajā lietā, š.g. 10.februārī 10.00 bija jāierodas uz tiesas sēdi Cēsīs, uz kuru viņš neieradās. Lai gan, kā to apliecināja laikraksts DRUVA, iepriekšējā vakarā sveiks un vesels A.Kivičs publiski bija redzams vannā. DRUVA: "A.Kivičs vēl iepriekšējā, svētdienas, 9.februāra, vakarā atļāvies gozēties sociālā tīkla Facebook tiešraidē puskails vannā no Tukuma apkaimes, taču pēc publicitātes spodrināšanas darbiem nākamajā rītā tomēr nav vīžojis apciemot Cēsis un izpildīt pienākumu pret tiesu."

。。。Sociālie mediji, mikroblogi un citi digitālās saziņas burbuļi atklājuši, ka liela sabiedrības daļa negrib sarunāties laipni un pieklājīgi. Iespēja rakstīt anonīmi (slēpjot savu personību) atļauj sist visus, kas pašam skauž un traucē. Tagad ikviens var uzliet mēslu spaini galvā pazīstamai popzvaigznei, populāram rakstniekam vai iecienītam filozofam. Drīkst netraucēti un droši sākt mobingu (ļaunprātīgu, apzināti organizētu vajāšanu) pret ikvienu, kas dzīvo labāk un spēj vairāk. Sabiedrībai riebjas veiksminieki. Tāpēc no pjedestāla tiek norauti nost visi, kas gudrāki par mums pašiem. Cienījamu publisku personību mums praktiski vairs nav. Izlēcēji ir apslīcināti verbālajā vircā un klusē. Ar interneta palīdzību panākts tas, ko „gestapovieši„ vai „čekisti“ nepaguva pabeigt. Proti, ir pašu rokām iznīcināti visi, kas spēj alternatīvi domāt un argumentēti runāt pretī. Tagad filozofu, rakstnieku, zinātnieku vai mākslinieku vietā mūsu sabiedrības centrā ir „kivičs vannā“, jeb „virsnīšu piedzīvojumi Āfrikā“ smukās kleitās. Taču līdzīgi notiek arī citur. [..] Normāla saruna vairs nav iespējama, jo publikās debates ir polarizētas. Arī Latvijas interneta diskusijās izveidojušās frontes, kas pieprasa noskaidrot „kurā pusē tu esi“. Uz šo jautājumu varu atbildēt ļoti īsi – esmu tajā pusē, kur patiesība un taisnība. Tā atbildēja arī pirms 60 gadiem franču filozofs un žurnālists, rakstnieks un domātājs Albērs Kamī. Tāpat uzskatu arī šodien es. 。。。

No S.Veinbergas raksta “Tviteris, digitālais terorisms un Albērs Kamī

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.